Sunday, June 7, 2009

MELON 500 000 YEN


1. Atas urusan keluarga saya bawa anak-anak ke Cameron Highland. Kesempatan yg ada saya gunakan utk meninjau tempat bekalan larutan Magnisium dan Kasium (foliar) pesediaan utk tanam melon bila buka sekolah nanti. Lagipun Tn Hj Jaafar telah bersama kami semula, jadi kesempatan utk beberapa ketika ini saya perlu gunakan dgn sebaiknya.

2. Singgah disuatu kedai berhampiran Blue Valley terlihat keratan akbar di atas lalu saya ambil gambarnya, kerana sebelum ini saya hanya dapat tahu harga tertinggi buah exotic ini RM 600.00 sebiji. Jadi 500 000 yen satu rekod baru!.

3. Di Jepun buah ini dikenali sebagai King of Fruit. Lama juga saya sempat berbual dgn taukeh kedai tentang melon dan dapat beberapa tips.

4. Apapun saya hanyalah pencinta ilmu pertanian. Kerana bertani adalah Sunnah Rasul saw.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Blog Archive

  ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO